Dobry filtr

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to całkowicie normalna sytuacja. Silniki te są tak stworzone, aby wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe jedynie i tylko w sytuacji, kiedy w silniku zamontowany jest stosowny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym zadaniem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i jednocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien na prawdę dużo jeździć na długich trasach, a nie za każdym razem tak jest. Cząstki stałe z paliwa zwyczajnie nie mogą się wystarczająco dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku samochodu. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to natomiast stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap a także filtrów dpf odbywa się podczas jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeśli trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, tylko osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze kłopoty. Stąd też tak istotne jest, ażeby zakupować samochód z silnikiem diesla tylko i wyłącznie wówczas, kiedy najczęściej i bardzo dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, dodatkowo koszty generowałyby rozmaite naprawy silnika i innych podzespołów. W takim przypadku lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Zobacz również: demontaż filtrów dpf.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz