Opakowanie produktu posiada bardzo duże znaczenie. To ono bardzo często odpowiada za to, czy konsument w ogóle po nie sięgnie. Choćby opakowanie zazwyczaj ostatecznie i tak ląduje w koszu na śmieci, to kupujący bardzo w wielu sytuacjach decydują się na takie produkty, które mają bardzie atrakcyjne opakowania.
Dla nich opakowanie produktu ma znaczenie estetyczne i jeśli mogą, oni wybrać między takim normalnym, a wyjątkowym, to wolą oni to drugie. Takie sytuacje są tym bardziej niewątpliwe, jeśli takie produkty kupowane są na prezenty. Wówczas do ich opakowania przywiązuje się jeszcze większą uwagę i nadaje im się większe znaczenie.
Kiedy dokonują oni takich decyzji znaczenie ma dla nich także etykieta produktu, bo dzięki takiej, mają oni szansę poznać jego zasadnicze właściwości. Jeżeli już będzie to produkt spożywczy – to na etykiecie będzie informacja o jego składzie, jeśli będzie to wyrób kosmetyczny, to poza składem, etykieta podaje również jego zasadnicze zastosowanie i działanie. Z pewnością w przypadku kosmetyków nie wszystkie informacje znajdują się na etykiecie, bo nie posiada nie wystarczającej ilości miejsca. Reszta, która musi być podana do informacji kupującego, jest publikowana na załączonej ulotce. Tak jest wręcz wtedy, kiedy wybiera się opakowania reklamowe. Takie najczęściej są charakterystyczne i wyjątkowe. I są dostępne w ograniczonych ilościach. Produkty, których opakowania są nieco inne, nie w każdej sytuacji kosztują więcej. Zdarza się, że ich producenci celowo urozmaicają opakowania swoich produktów, bo dzięki temu zainteresowanie nimi jest większe. Dlatego kreacja opakowań jest na ten czas bardzo częstym zleceniem w agencjach kreatywnych. W wielu przypadkach jest to działanie, które sprzyja promocji i reklamie. Zdarza się, że tak nieznaczny zabieg, jaka jest zmiana opakowania, przynosi bardzo dobre rezultaty. Dlatego wielu producentów co jakiś czas odświeżają opakowania swoich produktów.
Zobacz więcej: projektopakowania.creatino.eu.
Ciekawie przygotowany artykuł, który jest niesamowicie pomocny. Gratuluję pomysłu.